Thursday, November 13, 2008

terima kasih anak2 ku

kakak. saya tak suruh dia wat pun tapi entah lah. terharu sungguh saya. saya kan tak larat , balik keje terus kelepek atas sofa. jadik mmg ada la pinggan mangkuk dlm sink tak berbasuh. tapi budak 4 thn ni, aduhhh terharu saya tau. dia baru 4 thn, tapi cukup prihatin. susah payah dia amik kerusi biru tu lepas tu dia panjat dan basuh pinggan, cawan dlm sink tu. dia bg tau dia basuh sampai bersih. dah tu sisa2 makanan tu sebiji macam saya buat, dia kutip masukkan dlm plastik sampah. saat sy type n3 ni air mata saya bergenang. sbb sy terharu sgt dgn anak dara saya yg sorang ni, baru jer 4 thn tapi pemikiran dia menjangkaui usia dia. Terima kasih sayang, ibu sayang sgt kat kakak....

anak bujang saya yg sulung. kadang2 saya rasa bersalah dgn dia. ya la dia baru 8 thn. officially 21/12 ni baru dia cukup 8 thn, tapi saya byk bergantung pada dia. jaga adik2 dia. sapu sampah kemas umah malah kadang2 dia kena wat susu danish. lepas tu kena angkat kain la. dan macam2 lagi. kadang2 saya rasa saya ni kejam sgt pada dia. sbb tu saya cuba penuhi apa yg dia minta..sbb dia byk bertolak ansur dgn saya. rasa macam dia tu tgn kanan saya. betul la ada hikmah nya bila anak ramai ni kan.

9 yang turut berpot-pet:

PUTUBAMBU said...

tau takpe...
ada hikmahnya.. bersyukur ajelah pada rezeki yg datang..

rajin betul si kakak ngan abang yek.. sejuk perut mengandung...!

* ayu * said...

alahai kak.. ayu pun sayu je baca..
akak, tu la hikmahnya..
allah bg akak anak2 yg boleh brtolak ansur..alhamdulillah...

what more can u ask kan?

i am very sure..derang memahami..
take care kak..

daela said...

mmg pun kak...bagus klu dorang ada perasaan kasihan..sbb dorang tahu...akk x sihat..sayu jer sy baca n3 akk kali ni...semoga akk memdidik mereka dengan berjaya...insyaALLAH..

adie-ishmael said...

anak sulung lelaki kena ajar macam tu casper...sebahagian latihan kepimpinan tu...mak aku dulu pun buat macam tu kat aku yg sulung ni!!

adie-ishmael said...

alamak...silap...kakak rupanya...ingat abang!!!hahaha

Zana S said...

wahhhhhhhhh.... nak masuk 5 ya kak??? harap2 puteri la pulak. nnt leh ikut jejak langkah kaka dia yg rajin tuh.

Tahniah again kak!!

selagi berdaya tak salah pun kak. anak dah besar atleast boleh gak nolong ckit2. kalau zana berderet kecik2 mau pitam dibuatnya. hukhuk...

zana perasan anak sulung mesti boleh diharap. atleast ckit lah. lagi2 lelaki. kalau 2nd nie mcm payah ckit. kan?? betul tak?

Casper a.k.a wifee en.atan said...

zana...
seronok tu mmg seronok tapi letih pun ada gak. tak larat oo ngan bebudak ni.tu la akak harap pun kali ni biarlah gegirl pulak heheheheheh..

tapi zana bila pk sakit nak bersalin tu rasa ishhhh seriauuuuuuuuuuu

NadaFio said...

wah bagusnya...
sejuk perot you mengandung...
patotla lapor jew...
tapi baguslah diorang...
bukan lagu angah depa...
malaih tapi ad ahari rajin jugak...
ekekeke...
keep up he good jop!!!

Casper a.k.a wifee en.atan said...

angah

x der makna nya sbb lepas tu nak upah...cehhhhhhhhhh