Friday, September 12, 2008

Mul@-mul@ nak simpan lepas tu......

ya saya bg tau en.atan..bila dapat payment katering nnt saya nak simpan jer duit tu. lepas tolak modai bagai. tapi bila tgk keta antik kami tu..x jadik la pulak. maka det tu akan di laburkan pada keta antik tu. sy dah lama minta en.atan tukar radio casset ker cd player dlm keta tu. ok dia kata nnt dia akan tukar. ada lagi la certain2 part yg nak di upgrade kan pada keta antik tu. dah nama pun antik, upgrade sikit la bagi nampak ummppphh sikit.



mula2 tu nak tukar keta. tapi bila di fikirkan sy bg tau en.atan tak payah la..sbb penat nak bayar installment tiap2 bulan. duit tu kalau disimpan pun dah byk. ok jadik kami setuju pakai keta antik tu selagi dia mampu bertahan ok. lagi pun dok kat pulau ni apa lah sgt..pi mai pi mai situ jugak kaedahnya..dan sy pun balik keja dok umah jer sbb dah x tau nak pergi mana dahhh. len la kalo dok mainland..huh sana-sini leh redahhh dok pulau ni paham2 ler lauttt....

duit raya






Seperti biasalah saya agih-agih duit raya kepada sahabat sekalian, tahun ni rezeki lebih sikit, so setiap sorang dapat RM500.JGN REBUT2.SUME DPT.
Selamat Berpuasa

Selamat hari raya Maaf Zahir & Batin

sy dapat email ni dari seorang teman. fuhh kalo le betull syok nya...500 tu dah boleh beli baju raya anak2 sy...






puasa..kenapa tak puasa....

PUASA

Definisi
Menahan diri daripada makan dan minum termasuk perkara yang membatalkan puasa mulai terbit fajar sidik sehingga tenggelam matahari.

Kategori Puasa
Ø Puasa Fardhu/Wajib - Bulan Ramadan, Puasa Qada' & Nazar.

Ø Puasa Sunat - Puasa enam (Syawal selepas Hari Raya Aidilfitri), puasa pada hari-hari yang ditetapkan seperti Khamis dan Isnin.

Ø Puasa hari 9-10 bulan Muharram

Ø Puasa pada hari "aman" - 13/14/15 setiap bulan kecuali Zulhijjah.

Ø Puasa pada hari Nisfu Syaa'ban - sebagai latihan "pra-Ramadan"

Syarat Wajib
Islam, Baligh, Mumaiyyiz, Berkemampuan/kudrat (untuk berpuasa)


Ok kenapa dgn entry di atas. salah seorang bos saya adalah philipino. tp dah convert Islam dan dah berumahtangga pun. dah 14 thn atau mungkin lebih, dia convert bukan sbb nak kahwin..tapi hidayah Allah SWT. Bekerja di tapak projek ni bg yg dalam opis tu ok lah. tapi yg kat luar tu mungkin x tahan dugaan.

malu sy dgn bos sy yg sorang ni. ada pekerja muslim yg tak puasa pi makan selamber jerk di kantin. sekali dgn non-muslim. ko bayangkan apa ko rasa bila tgk macam tu. marah ada malu pun ada. kalo ko x puasa pun ko cover la. mkn kat tmpt yg tertutup. ini??? apa punya pesen ni? kira ko rasa ko hebat ker? bos sy mmg marah..dia kata org ini mempermainkan agam..tidak ada respect langsung. hah amik ko. jawab....ishhh.kalau nak ikut cuaca redup jer..tapi tu lah..diri masing2...

astro or asterokkkkk



patutnya kena tambah K...jadik asterokkkkk....


yaaa marah benar sy dgn asterok. payment sy dah buat awal 30hb tu lagi. tiba2 sy tak dpat service. sy dah call astro dan dah berapa ratus ringgit duit top-up habihhh. tp sevice x ok jugak. anak2 dah boring dah sbb x leh tgk kartun kegemaran. bila sy call customer service cakap ok dlm masa 1/3 jam cik akan dpt service balik. tak dapat jugak. ni schedule sy call astro

1/9- call bg tau x dapat servise lagi. dia org check ok kad rosak. dan akan hantar smart card baru. dlm masa 2/3 hari bekerja akan dapat

4/9- call check dah hantar atau blum smart card. ooohh baru hantar hari ni. huh bayangkan 3 hari apa yg dema buat. x efisien langsung

5/9- dapat smart card baru. courier. call untk xtive smart card baru. dlm masa beberapa jam akan dpt servis. kol 6.30 call lagik dan kata amik masa sbb nak reconfigure balik. sbb kami dah terminate package sport. gila ker hapa..awal tadi aku dah bg tau ko aku x nak sport....balik dr berbuka jam 9 mlm x dapat servis lagi. ok call lagi..dah baru nak action nak terminate package sport tu. woiii dr siang td aku dah bg tau aku x nak sport tu..ko cakap ok ok tapi act nyer tidakkkk...hangen aku satu badan nihhhhh

6/9- still x dapat service lagi. dah tak larat nak call. aku pun dah fed-up.

7/9- still x dapat service lagi. ni smart card ni fake ker?? call lagi. aku dah marah customer service tu. det aku dah habih top up credit nak call korang. tp problem x solve jugakkkk.

8-11/9- call lagik, dah macam2 buat tapi x dapat service lagikk. dah tu cakap dlm masa 1/2 jam la 1 jam la akan dapat service. tapi habuk pun tarakkkk. aku dah gerammm habih customer service tu aku marahhh. ko minta la maaf berkilo-kilo tapi aku dah angin nih,i pay for nothing laa..service habuk tak dapat...kalo aku lambat bayar mencanak ja ko disconnet service aku. gilo ko apa. service x dapat lagi...aku dah dapat bill baru...immediate lak tu soh aku wat payment. ko kasi aku dapat service dulu baru aku wat payment kalao tak aku bawak perkara ni ke parlimen. peduli apa aku.

11/9- technical service call ...dannn akan hantar kad baru..sbb kad yg ni rosak. walalalallalalla senang nyerrr....bila nak hantar?next week? duit aku ko dah telan pas tu ko kasi kad rosak kat aku. service x dapat. aku kena habis kan duit beli top-up nak call ko...pas tu ko kata kad baru tu rosak...apa kesssss

sy akan tuntut ganti rugi ni kat tribunal pengguna...ok..tunggu jer...