Monday, November 24, 2008

memang tamak!!!!!!!!

Tadi saya kuar opis jap. Lari pi hantar SIL saya nak balik. Ohh dia dtg bercuti ngan anak -menantu dia kat Pulau ni dan berkampung kat rumah saya. Jadi hari ni dia nak balik dah ler, so saya pun gi la hantar dia balik.Alah teman kan dia kat Idaman Suri tu jer sbb dia nak beli barang lagik. Lepas tu saya pun pusing balik la nak masuk opis daaa. Dan citernya kat sini masa nak balik tu singgah lunch terus.
Tak ada pic yer. Sbb tak teringat nak amik pic. Lupa

Yang saya geram sangat pasal abang. dia kalau boleh amik lauk, amboii penung pinggan. Tapi tak pernah yg dia habis. Saya kata kat dia , itu sebab tamak. semua nak makan. Last sampai tak habis. Sayang jer tengok semua tu. Sbb tu saya suka tapau jer. Sbb kalau tapau saya amik lauk sejenis cukup dah. Ini kalau biar dia amik lauk...aduhhhhh. Bukan nya saya ni kedekut atau apa, cuma sayang la..membazir...

Itu lah perangai anak2..senang dapat maka suka-suka hati lah nak makan ke tidak. Saya dulu makan apa yg ada jer. Tak merungut dan tak demand. Anak2 sekarang??? Pandai demand, nak makan itu nak makan ini. Amboiii..mentang2 tak pernah rasa susah..sampai lupa diri...

4 yang turut berpot-pet:

* ayu * said...

apa pun.. take care ye kak..
jgn makan banyak sangat.. ni dh makan.. dah yer..
:)

Casper a.k.a wifee en.atan said...

tak la marah cuma gerammm jer ayu. ishh

NadaFio said...

amboi kakta hang...
geram... teqasa gakla dah kami nie anak2x lagik...
zaman dah berubah...
haha... kena ikot flowlah,...
tapi tang bazir tue nak kena batang hanger jugak tue... haha
ala kakta nie, kalu tak habeh, kitala MPSP... muahahhaa...

Casper a.k.a wifee en.atan said...

angah
besa nihhh...pak ngah dia nak kena dulu nihhh