Friday, October 10, 2008

makan sajokkk

nih kuih raya yang ada atas meja saya. dah ada atas meja saya mau saya tak melantak jer.
sedap kan tengok nih.
layan jer pic ni janji sodap.


lepas bulan posa ni qeja makan jerk. mulut tak henti2 mengunyah. berat badan mesti naik berganda2. ater...cam na nak kuwus nih?? ada la yg kena kencing manis nihhhh. baik control makan dan gi check kot2 kena kencing manis.


saya risau gak. sbb last year masa mengandungkan danish saya di syaki ada kencing manis. kena minum glukos yang maha manis tu. kena check darah hari2. hari2 jari runcing saya kena cucuk. hehehe jari runcing ni tingat kat Big Mouth itu. Saya deliver kat danish bulan 11 last year. Raya kan bulan 10 jugak. masa balik raya tu saya pulun makan macam2. walaupun dietician dah warning jangan melantak suka-suki. eden tak kira, eden belasah jugak. Nah balik ke pulau lepas timbang berat naik sampai 10 kilo. wahh dalam masa seminggu berat saya naik ke 80kg. Ngeri nya...dan hasilnya hari2 saya kena wat BSP. tak sukanya..tapi kena buat jugak. Dan saya due 14/11/2007. Jadik 13/11/2007 sy kena admit hospital jugak kalo saya tak sakit normal untuk bersalin. Dan 13/11/2007 tu memang saya kena admit tak leh nak lebih date dah. sebab depa dah detect saya ni ada kencing manis. pagi 14/11/2007 saya kena induce dan petang tu bersama dengan azan asar lahir lah Muhammad Danish Firdaus dengan berat 3.6kg.


Hari ahad ni saya nak pergi check darah saya. ada kah saya ni penghidap diabetis atau tidak. sebab danish pun dah 11 bulan dah. atau tu sindrom masa mengandung jerk.


jadik kepada semua, control2 la makan tu yer. jaga badan ooo. mencegah lebih baik dari berubat.

3 yang turut berpot-pet:

Amiha Ayu said...

uiks.. kena jaga ni yang..
take care k?

PUTUBAMBU said...

wah..raya punya pasal..

aku pun samalah.. dlm fening2 ni..makan laju jek..hehehe..

Madam Casper said...

hihihihi tu la belasah x kira tempat tu