Monday, June 15, 2009

my neber

Huaaa spelling tajuk tak leh blah..wakakakakaka

Saya rasa saya dah kureng sabar dgn jiran tgh saya. Selama ni saya cuba sedaya upaya saya ignore ja apa yg dia cakap, tindakan dia. Tapi kita ni kan manusia biasa. Saya larang anak saya dari jejak kaki kerumah dia. Bukan apa rumah dia byk protokol. Tak nak saya anak saya yg super duper aktif tu melanggar protokol. Saya pesan jugak kepada anak saya kurang kan bermain dgn anak2 dia. Sebab apa? Sebab anak2 dia tak boleh di jentik sikit, di ejek langsung..sensitif. Dan dia pernah bg tau saya anak2 jiran yang lain berkutu jadi dia tak suka anak dia bercampur gaul dgn anak2 jiran. Protokol nya dia mengalahkan VVIP.

Saya juga tak berapa gemar tabiat dia yg suka berkemban depan rumah. Berkemban dgn tuala lepas tu terbongkok-bongkok menyapu laman. En.Atan kadang2 bila keluar nak beli b/fast terserempak..dia pulak yg rasa segan.Macam tu jugak dgn jiran yg satu lagi...rasa segan. Tapi memandangkan dia pernah berkata dia cuma kisah family dia saja dan dia tak pernah kisah dgn jiran sebelah menyebelah so saya biarkan saja la.

Bab sampah. Adat berjiran biasala. Kalau saya yg menyapu sampah saya sapu sekali sampah yg ada kat depan pagar rumah dia. Bukan apa kadang2 anak2 saya yg buat sampah. Jadi apa salah saya sapu sekali. Alah sampah secubit takkan nak berkira. Tapi bila dia yg menyapu...dia boleh pass sampah yg dia rasa bukan hak dia ke pagar rumah saya. WTH???? Masa school holiday hari tu anak saya balik kg dan jiran hujung pun balik kg..tapi kat pagar rumah saya plastik roti la itu la ini la berkepuk. Sapa yg makan?? Saya tak bising w/pun dlm hati tu mengarok sakan..huhuhuhuhu.

Pagi ni pagi2 lagi dia mengarok " sapa yg bengong buang pampers depan umah orang ni" En.Atan terus jenguk keluar kepala. Dia diam pulak. Saya hanya urut dada sebab pagi2 buat dah nak mengarok. Saya tunggu juga kalau dia terjah rumah saya tanya..wahhh saya tak nak cakap byk cuma nak suruh dia dok atas bukit jer..baru betul2 privacy.

Banyak lagi karenah dia. Tapi malas saya nak citer ...malas nak mengarok tgk saja lah rentak tari dia macam mana. Cuma kalau dah dapat jiran sengal macam tu memang kena bersabar lah.

2 yang turut berpot-pet:

kak ja said...

Apa yg Cas alami ni skit sgt berbanding dgn pengalaman kja dgn jiran kja ni.. tp kja mcm Cas gak..bkn jenis nak terjah2 org, selagi bleh sabaq, sabaq je.. biaq dia yg menyalak mcm anjing gila..

Casper a.k.a wifee en.atan said...

tu la kak ja...
saya buat tak tau ja dgn dia. kemarin balik keja saya tgk dia..tapi saya buat tak tau ja. Yg syok nya boleh dia pi sapu sampah pas tu pas tu longgok tepi pagar rumah orang pas tu bakar. Pagar rumah org tu tembok batu lak tu..habis hitam berjelaga. Yg tuan umah tu dok tanya kita, pi la komplen terus kat dia.