Monday, November 10, 2008

mulut jahat

nih nak citer pasal mulut longkang dan jahat. saya tau la saya ni anak ramai. 4 nak masuk 5. jadik ada la mulut2 jahat ni kata saya ni keje beranakkkkkkkk jer tak pandai nak plan. ishh saya dan en.atan pun pk 4 cukup dah. tapi dah rezeki so kami terima jer laa. takkan nak tolak rezeki kot. sebab yg nak kuar duit membela anak2 tu saya dan en.atan dan yg sakit nak beranak tu saya sendiri ok. jadik kepada pah bedah tu tak yah la nak kalut2 or sibuk2 pasal umah tangga saya yer. saya tak pening kepala pun...yg hang kalut pasai pa???

saya akui anak2 saya memang lasak. bg chik tu kaki berparut jer...merata tempat dia terjah. jenuh si abang nak ligan dia suruh balik. yg kakak pun sama, bercakaran ngan bg chik...

saya cuma berdoa semoga saya dan en.atan di berikan kesihatan yg baik untuk kami bekerja untuk membesarkan anak2 kami. dan dapat kami memberi rezeki yg halal kepada anak2 kami. kalau rezeki dan sumber pun halal baru la anak2 menjadi. contohnya anak sulung saya Luqman dapat result yg baik exam akhir baru2 ni. Tempat ke 3 dalam kelas dengan peratus yg memberangsangkan. Mestilah kami sebagai ibu bapa ni bangga sangat dgn pencapaian anak kami. Jadik apa yg ko jeles tu pah bedah????Dah byk bukti saya tgk kalau sesiapa yg tolak rezeki ni, yg depan umah saya, kata keguguran tapi kami syak dia makan sesuatu nak bg kandungan dia turun. Allah sempitkan rezeki tu sampai susah sgt depa la ni. hari2 makan telur. Dan byk lagi musibah yg di alami, keta dah berbulan tak bayar, sewa umah pun sama...saya tak nak idup saya dan anak2 susah macam tu....

Lagi pun saya kan sorang2 jer tak de adik beradik. Jadi Tuhan bg la anak2 yg ramai untuk saya. dan kali ni saya harap anak saya ni perempuan...ada la kawan kakak kan???

Jadi kepada mulut2 jahat tu hentikan lah menggangu idup saya...sbb saya tak sibuk pun pasal idup hampa yer.....

6 yang turut berpot-pet:

PUTUBAMBU said...

pedulikkan mulut jahat pah bedah sekalian tu..

susah senang..sakit pening kita..bukan depa kisah pun..

jaga keluarga kita baik2 udah...!

* ayu * said...

ni yg buat ayu nak marah nih..
longkang mana yg gatal sangat kacau akak ni?
mulut tu dh insurance ker?
Allah bagi amanah yang rezekinya tiap satu dh tersedia...
Allah bagi akak & en atan harga paling berharga d dunia nih...
ada org dengki ker?

meh sini ayu piat tinga dia skets..
awat yg kurang ajaq sangat tu?

daela said...

ala...ciannya bila ada org ckp cenggitu pd akk casper ku nih...sy suka jer klu ramai anak2 or adik beradik...sbb sy ni mmg x ramai..kuarge kecik jer...dan2 lak sorang jer pompuan...dah tentu terasa sgt klu masing2 nk kahwin..kesian kat mak...tu la yg x-stand nk kahwin tu...hiks alasan...
tu kan rezeki...ish...subhanallah...teruknya...yg dok mengata...

adie-ishmael said...

mulut sapa yang jahat sangat tu casper...meh sini aku nak tenyeh ngan tempurung bersabut!!!!

Casper a.k.a wifee en.atan said...

putu: yer mmg den wat der jer..malas nak layannn

ayu: tak per..akak dah ok ..abai kan jer mulut2 longkang tu...

daela: huhhu sama la cam akak...sorang jer tu pasal dapat anak ramai tu agaknya

adie: hehehheheh nanti kita bg alamat org tu hah pi tenyeh jgn tak tenyeh

NadaFio said...

ish2x patotnya ganyang ngan lesong batu ja kakta..
orang mcm nie bukan bleh bwak majlis...
hayoo...

psst:/ seb bek tai cakap tahniah!!
hahaha...

congrats!!! majulah kakta ku!!!