Friday, April 3, 2009

Air mata seorang ibu-kisahnya

Kisahnya? kenapa saya sedih semalam?
Macam ni

Pagi semalam..saya dan en.atan hantar anak2 ke sekolah dia org. Kami naik motor jer sbb keta masuk workshop. keta antik selalu meragam gitu.

Abg chik dah turun..kemudian turn kakak. Kakak kat depan. Tiba2 saya rasa motor tu dah terangkat kat depan. Macam mat rempit buat aksi wheeli (betoi ka ejaan tu tah la). Saya terus menggelungsor turun. Lepas tu entah macam mana..cepat sgt kejadian tu berlaku.

Yg saya sedar kakak dah berada di bawah motor..dan motor dia atas kakak. Saya dalam keadaan sarat 7 bulan terus terkam pada kakak dan dukung dia. Dia dah menangis sbb sakit dan terkejut barangkali. Dalam hati saya anak saya mmg teruk dah...Laju air mata kakak di pipi laju lagi air mata saya. Kenapa bukan saya yang berada di tempat kakak. Sedih saya bila budak yg berumur 5 thn kena tanggung kesakitan macam tu.

Walaupun saya garang dgn anak2,tapi saya tetap seorang ibu kan? yg susah payah mengandung dan melahirkan. Gila ker kalau saya tak ada perasaan bila lihat anak depan mata dalam keadaan macam tu. Kami bawak kakak ke klinik. Walaupun kakak tak cedera teruk. Hanya luka2 sikit dan pipinya tercalar. Lupa saya nak ambil gambar pp dia.

Punca kejadian???

Menurut en.atan masa dia tgh nak free gear..tiba2 kakak pulas minyak..apa lagi melompat la motor tu...

Punca yg lain??
Salah kami juga sbb dah lewat punya pasal naik ramai2. Harap2 keta boleh kuar workshop dan seperti biasa saya akan hantar budak ber2 tu kesekolah dgn kereta.

Sebab tu saya bersedih semalam....

6 yang turut berpot-pet:

NORHAYATI BERAHIM said...

salam
Ala2 casper, biar lambat asal selamat. Syukur 'akak 'tak apa2, budak 5 tahun dihempap motor, akak baca pun rasa nak menangisla pulak. Lain kali hati2 ya...harap 'akak' cepat sembuh

rosmona said...

sabar ye kak...sib baik hanya luka2 ringan jer..takpela, yg dah jadi tu kite jadikan pengajaran jer ekk..pasni kena la beringat selalu..

Casper a.k.a wifee en.atan said...

kak yati
Tu la kan silap kami jugak..ishh kalau la kakak teruk mmg menyesal seumur idup la saya.Tapi Alhamdulillah dia ok..tq yer kak

Ros
tu la kalau tgk keadaan dia akak agak dah teruk dah..tapi luka ringan jer...

PUTUBAMBU said...

ish..siannya kakak.. sib baik takde serius injured..

kak ja said...

Kasihnya ibu...

Sabaq Cas, jgn layan perasaan sgt.. tak elok dlm keadaan Cas mcm tu..

Hopefully Kakak dah hilang traumanya..Bebudak mudah pulih, Cas.. unlike kita orgtua2 ni..

U're a good mom, Cas!!

*ayu* said...

alahai.. kak, things happen for a reason.. sabar ye kak..
*hugs*