Thursday, September 3, 2009

banjir


depan rumah...jalan dah di cover air dah,,sampai boleh berenang


nih pic hari ke 2 air mula surut sikit2



air dah start naik


budak peqak tak pernah rasa banjir

Lagi sikit air nak masuk rumah..

Alkisah..28/8 hari tu saya kat opis. en.Atan call dia bg tau ada org kabarkan pada dia rumah kami dah dinaiki air. Saya tak percaya..ingat dok ada org buat lawak. Sebab hari tu memang la ujan...tapi kat area rumah saya tu air belum naik lagi. Tapi tu lah air ni cepat kan?? masa kami balik rumah air dah separas lulut depan rumah tu. Jalan yang selalu kami guna tu dah tak boleh masuk sebab air dah dalam. Hati saya teringat pada anak2 di rumah...air mata menitik tanpa di sedari...risau.
Balik rumah anak2 masih berada dalam pagar rumah. Lega..elok jer kami balik..macam ayam keluar reban..meneru main air. Mula2 memang saya larang tapi last sekali biaq la..sebab depa tak pernah alami banjir. Wah sempat berseronok situ..tapi dgn syarat main kat depan rumah ja. Sebab bendang dah jadi macam laut dah..
Kami pun berkemas apa yg patut. Angkat apa yg patut ke tempat tinggi. Mujoq la barang kat rumah saya tak banyak. Kalau tak...haru jugak. En.Atan sempat pi beli food berbuka. Dalam hati berdoa jangan la bagi air melangkau masuk dalam rumah. Tapi sayang..air tetap masuk dalam rumah jugak...jadi kami pun bersiap la nak pindah. Tapi mana hala tuju. Blank seketika. Memang ada JPA dan Bomba yg masuk area tu tapi nan ado yang menjenguk saya dan jiran2. Sedih dan waktu berbuka dah dekat.. Muadz dan Danish kat rumah baby sitter lagi.
Last kami decide nak pindah ke surau. Tapi mujoq ada jiran yg baik hati pelawa kami ke rumah dia. Dan berbuka lah kami kat rumah dia, bermalam dan bersahur. Terima kasih byk2 kak nab...jasa mu ku kenang.
JKKK kampung haram tak nampak muka..memang @$%@#%#^$&*^(*&()*)_())


0 yang turut berpot-pet: