Friday, June 26, 2009

Bercuti

Saya masih di opis. Settle kan kerja. Ya la nak cuti panjang kan. Kena la settlekan apa yg patut dulu. Senang nanti org yg tinggal nak continued kerja kita. Tapi sat lagi saya nak balik dah. Bukan apa, saya dah rasa sedikit kontraksi. Tapi tak de bleeding or apa2 cecair yg turun. Mungkin kah saya akan bersalin normal tak perlu induce??? Saya pasrah.Redha.

Ok lah kepada yg sudi baca blog kureng ni dan kepada sesiapa yg saya ada bg komen2 tu kalau terasa hati dgn komen saya, saya mohon MAAF byk2 yer. Niat saya cuma nak bergurau jer.
Harap sudi maafkan saya.

Ok la ciaooooooooooooooooo


noted to : En Tapir Malaya>>>> jgn lupa hadiah bby aku tau!!!!!!!

Tuesday, June 23, 2009

saya meroyan

Huh meroyan pada sapa? pada cikgu tadika anak saya. Tak paham saya dgn sikap cikgu zaman la ni. Alkisahnya, anak saya balik bg tau saya yg cikgu dia kata jgn pi sekolah awal sgt. Kelas start kol 8.30 pagi. Jadik tiap pagi anak2 saya di hantar ke sekolah dlm pukul 8.15 ke 8.20 macam tu lah. Saya pun terpaksa korban kan time saya masuk kerja dari kol 8.00am ke kol 8.30 am. Gaji kena potong tu.
Kelmarin dua beradik tu balik bg tau saya "cikgu kata jgn pi sekolah awal sgt" ishhh terkejut saya. Apa ke poyo cikgu tu??? Ya la semalam mmg saya hantar awal..sebab saya rushing nak jumpa gynae. Lepas tu pagi ni si adik minta duit nak bayar yuran. YA ALLAH..mengucap panjang saya.Sebelum cuti sekolah saya dah bayar yuran. Ni nak kena tunggu gaji la. Kami bukan keja gomen gaji nak masuk awal...dah tu siap nangis dia kata, kalau tak bayar yuran cikgu tak bagi pi sekolah.
Memang saya angin dgn cikgu tadika tu..kalau anak saya terlewat bayar yuran..sure ayat yg kuar dari mulut dia "tak payah pi sekolah" . Elok sangat ka macam tu?? Saya ingat dulu masa saya sekolah rendah..ada kawan2 yg tak mampu nak setel yuran sekolah..boleh bayar ansur2 ikut kemampuan. Saya ingat lagi kawan saya Zahirah, adik beradik ramai, saya tgk dia kalau ada singgit dia bayar singgit, sampai habis. Cikgu tak pula larang dia jgn pi sekolah. Dah tu cikgu dulu2 kalau student tak pi sekolah 2 hari berturut-turut cikgu mesti pi melawat..tgk kenapa student dia tak pi sekolah. Cikgu sekarang nan ado lah....

Geram sgt pagi tadi, saya cakap kat anak saya..kalau macam ni pindah tadika jer lah. Heheheh tapi tak ada nya la. Sbb sekarang dah bulan 6..tolak , campur dan bahagi lagi 5 bulan jer nak sekolah. Jadik bersabar sajalah...Next year bg chik dah masuk darjah 1 dan kakak mungkin akan pindah ke tadika lain. Malas saya nak cari pasal dgn cikgu jadi bersabar sajalah.

kesudahannya

Kesudahannya??? Semalam jumpa gynae..dan keputusannya saya akan di admit pada 27/6/09 hari Sabtu dan pada hari Ahad 28/6/09 saya akan di induce. Ohh induce lagi. Kali ke 3 saya kena induce. Nak tak nak saya redha dan terima lah keputusan gynae tu. Sebab bby saya cepat membesar baru 37 weeks "MUHAMMAD HADIFF MUAZ" (opss nama bby dah di decide kan) dah 3.6kg. Kalau lah di tunggu sampai 40 weeks mau berat dia sampai ke 4 kg.

Hati saya dah mula tak keruan. Teringat labor room. Teringat sakit induce. Tapi apa pun saya perlu tempuhi jugak. Doakan lah agar proses tu tak lama..cepat pintu rahim saya terbuka...amin...

Thursday, June 18, 2009

hamadiamiahmah...

Semalam dapat purse baru tu dr bespren saya UMI. Suka ooo. Dekat nak bersalin ni dapat hadiah kira macam pembakar semangatlah. Purse ni dia beli kat Beijing masa dia ada trip ke sana. Cantik ok kaler hitam. Purse lama saya bg kat Kakak. Hahaha bukan main suka lagi cik kak sorang tu. Macam2 dah dia boh dalam tu dan last dia minta duit kat abah dia nak boh dlm tu. Abahnya kasi 2 ringgit tapi dia nak duit merah2 macam ibu. Adoii mana boleh...bila tak bagi sentap sekampung la dan terus masuk tidur.....pagi ni bgn nak ke sekolah mood dia dah ok dah...

To: UMI..
terima kasih byk2..sayang hang sangat2....hidup mesti ada give n take kan?? cayok-cayok

Wednesday, June 17, 2009

pulut doyan

Pagi ni makan pulut durian. Kawan saya bawak. Dia tau saya dok ngidam pulut ni so dia bawak la. Adoii sedapnya. Alhamdulillah rezeki. Call En.Atan bg tau saya breakfast pulut durian, dia minta saya simpan sikit untuk dia. Jadi yg dalam bekas tu adalah untuk En.Atan, w/pun saya mmg rasa nak belasah secukupnya. Tapi memandangkan yg saya ni kena pantau makan manis2 ni maka niat saya terbantut. "POTENTIAL BIG BABY" nah terpampang dlm buku merah saya tu gynae tulis...


Jadi hasil makan pulut durian itu. Mengantuk sesangat. Ya muka saya ada lah sgt serabai dah gemuk...Mengantuk tak tau nak citer yer..kejap2 saya terlelap bila dgr pintu opis di tolak buka mata balik..adeiii i need kopi ais nowwwwwwwwwwwwwww

Tuesday, June 16, 2009

Warkah Terbuka Buat Casper


Salam Cas,Apa habaq Cas di sana? Kja berharap dan berdoa Cas di sana sihat walafiat dan dilindungi Allah swt sentiasa hendaknya.. Kja fhm Cas tentu dah tak larat nak bawak perut tu, tp sabaq je lah Cas.. takkan lari gunung dikejar.. Cukup masa, bila dah masak ranum akan bersalin jugak Cas akhirnya..Kja cukup tertarik dgn komen Cas pd n3 kja yg sebelum ni.. Cantik, menarik, tertarik, semmgnya da bomb..
Cas, mcmana Cas tau yg pakcik kja namanya Pcik Mood? Mungkinkah kita ini sepupu sepapat? Ataupun mgknkah kita ni adik beradik berlainan ayah? hahaha... MUNGKIN TIDAK!!! Tp MUNGKIN JUGA YA!!! Atau perlukah kja menjejaki kembali asal-usul keturunan keluarga kja? FYI, Cas, Pcik Mood ni sebenarnya suami kpd adik mak kja yg kja panggil Makcik.. Pcik Mood lah yg jadi penjamin biasiswa JPA kja dulu..
Daahhhhh.. kja tak nak tulis lagi dah.. Kja sj je nak habaq dkt Cas, yg serkap jarang Cas mengena!! Tp tetaplah kja blom ada mood nak menulis lagi.. sbb Pcik Mood kja tetap tak mai lagi!!Akhir kalam, jagalah diri Cas bebaik..
Dan jaga Abang tu terlebih2 baik sbb nanti kan ke Cas nak bg Abang kat kja, kan? kan kan kan? Cas dah ramai anak, tak baik tamak.. Elok bersedekah pd yg kurang.. Lagipun, Maktok kja (Maktok Cas jugak, ke? Kja dah KERILU nih!!) selalu berpesan, "org tamak selalu rugi, bagai anjing dgn bayang2..
"Salam kasih syg,-Kja-
Saya copypaste dari blog http://sufina2008.blogspot.com kak ja. Kak Ja kalau mengarang selamber jer, kelakar dan n3 dia tak perlu nak letak pic bagai. Saya suka terjah blog dia..
Pst: Kak Ja boleh buat novel lepas ni...cuba laaa

Tuesday, June 16, 2009

Akak tak berkira dgn saya!!!!

Apa punya tajuk n3 diatas. Hentam saja la..nak citer jugak. Ni pasai bby sitter saya ler. Semalam baru saya bayar "gaji" dia. Lah haiii kan baru semalam saya terima gaji. Jadi bby sitter saya pun semalam la dapat "gaji" dia. Dia tak pernah merungut w/pun saya bayar lambat. Dia tetap jaga Danish macam biasa. Saya bersyukur dapat dia sbg bby sitter Danish.

Ok la , akak ni ada la bercuti seminggu sebab balik kg, ada majlis kenduri kahwin anak sedara dia. Saya tak kisah dia nak cuti..habis dia pun perlukan rest jugak kan??
Lepas tu Danish saya minta tolong anak jiran saya jaga. Sehari saya bayar RM10. Dapat jugak duit poket budak tu. Dah tu kisahnya, semalam masa saya bayar gaji akak tu dia tanya la saya , masa dia bercuti sapa jaga Danish dan berapa saya bayar. Saya pun bg la tau dia. Rupanya dia nak minta saya potong gaji dia dan dia nak pulangkan separuh duit gaji dia pada saya.

Ishhh...takkan la saya nak berkira sampai macam tu dgn akak tu. Dia baik dan ikhlas jaga Danish. Tak pernah merungut bila lately saya bayar gaji lambat. Kita boleh cam kalau org yg menjaga budak ni dgn ikhlas dan suka budak2 dgn jaga budak sbb duit semata-mata. Dah la dia dan suami dia manjakan Danish. Sampai naik berlemak budak kecik tu. Oh ya bby sitter saya tak ada anak yer..dia jaga anak sedara dia yg dah besar2. Belum ada rezeki lagi w/pun berbelas tahun berkahwin. Sebab tu dia dan suami dia suka budak2...

" Kak tak berkira dgn saya, saya bayar lambat apa semua..ishh takkan saya nak berkira dgn akak benda sikit macam tu. Saya ni patut berterima kasih dekat kak..sbb jaga Danish dgn elok" tu la ayat saya pada dia. Dia gelak jer la..ya saya berdoa semoga jodoh saya dgn Kak Tom berpanjangan lah..susah zaman la ni nak cari org sebaik Kak Tom. Lepas ni saya nak hantar adik Danish pulak..jadi bertambah la kerja Kak Tom...hehehehehe


To Kak Tom: Terima Kasih byk2 ..sayang akak tau...

Monday, June 15, 2009

nak cotiiii

Next week jumpa gynae lagik sekali on 22/6/09. Lepas tu saya nak cuti dah. Sebab dah tak larat dan letihhh. Semuanya serba tak kena kali ini. Letih dan mengah. Sakit sana sini. Dugaan. Doa kan saya semoga mudah bersalin, dan kurang kan rasa sakit tu...Aminnn

my neber

Huaaa spelling tajuk tak leh blah..wakakakakaka

Saya rasa saya dah kureng sabar dgn jiran tgh saya. Selama ni saya cuba sedaya upaya saya ignore ja apa yg dia cakap, tindakan dia. Tapi kita ni kan manusia biasa. Saya larang anak saya dari jejak kaki kerumah dia. Bukan apa rumah dia byk protokol. Tak nak saya anak saya yg super duper aktif tu melanggar protokol. Saya pesan jugak kepada anak saya kurang kan bermain dgn anak2 dia. Sebab apa? Sebab anak2 dia tak boleh di jentik sikit, di ejek langsung..sensitif. Dan dia pernah bg tau saya anak2 jiran yang lain berkutu jadi dia tak suka anak dia bercampur gaul dgn anak2 jiran. Protokol nya dia mengalahkan VVIP.

Saya juga tak berapa gemar tabiat dia yg suka berkemban depan rumah. Berkemban dgn tuala lepas tu terbongkok-bongkok menyapu laman. En.Atan kadang2 bila keluar nak beli b/fast terserempak..dia pulak yg rasa segan.Macam tu jugak dgn jiran yg satu lagi...rasa segan. Tapi memandangkan dia pernah berkata dia cuma kisah family dia saja dan dia tak pernah kisah dgn jiran sebelah menyebelah so saya biarkan saja la.

Bab sampah. Adat berjiran biasala. Kalau saya yg menyapu sampah saya sapu sekali sampah yg ada kat depan pagar rumah dia. Bukan apa kadang2 anak2 saya yg buat sampah. Jadi apa salah saya sapu sekali. Alah sampah secubit takkan nak berkira. Tapi bila dia yg menyapu...dia boleh pass sampah yg dia rasa bukan hak dia ke pagar rumah saya. WTH???? Masa school holiday hari tu anak saya balik kg dan jiran hujung pun balik kg..tapi kat pagar rumah saya plastik roti la itu la ini la berkepuk. Sapa yg makan?? Saya tak bising w/pun dlm hati tu mengarok sakan..huhuhuhuhu.

Pagi ni pagi2 lagi dia mengarok " sapa yg bengong buang pampers depan umah orang ni" En.Atan terus jenguk keluar kepala. Dia diam pulak. Saya hanya urut dada sebab pagi2 buat dah nak mengarok. Saya tunggu juga kalau dia terjah rumah saya tanya..wahhh saya tak nak cakap byk cuma nak suruh dia dok atas bukit jer..baru betul2 privacy.

Banyak lagi karenah dia. Tapi malas saya nak citer ...malas nak mengarok tgk saja lah rentak tari dia macam mana. Cuma kalau dah dapat jiran sengal macam tu memang kena bersabar lah.

Friday, June 12, 2009

Hati sabarlah

Hati saya memberontak. Mulut saya ingin melontarkan sesuatu. Tapi akal saya menyuruh saya bersabar.

Saya tarik nafas dalam2....lepaskan..saya diam seketika...cuba mengikis rasa amarah yg mula bermaharajalela dalam diri...saat ini saya harus bersabar.

Saya bekukan hati dan akal supaya tidak pikir benda2 remeh macam tu. Tapi mana saya boleh tahan. Sebab saya cuma manusia biasa.

Terus saya ulang baca ayat kursi.....


noted: Jadi salahkan saya terkilan? Salahkah? Hari ini 12/6/09 saya ada satu interview..dan jika ada rezeki saya dan keluarga lepas habis pantang saya akan mula bekerja di tempat baru. Doakan rezeki berpihak kepada saya.

Pic ni cilok dari internet. Minta maaf kepada tuan punya pic sebab cilok pic ni tanpa kebenaran. Pokok padi yg tengah meranum nih. Oh ya pic ni di ambil sekitar tempat tinggal saya dulu yer...kota kuala muda..

Qindu ooo dgn mesin padi nih. Dulu masa zaman budak2 peqak buih bila tengok mesin padi nih..mesti tunggu atas ban. Bukan bermakna kat pulau ni tak dak semua ni..nuu kat depan umah saya tiap kali musim bendang xtvt ni la yg depa dok buat. Cuma tempat jatuh lagi di kenang...nuuu nostalgia kat kampung jugak yg bestt.

Dulu masa musim menanam pakai benih padi yang di semai setempat. Lepas tu gotong royong tanam padi pakai kuku kambing. La ni pakai tabur benih terus. Cepat dan senang. Dulu masa time padi masak pun gotong royong gak kerat padi la ni pakai mesin padi. Saya berani2 takut nak turun dlm bendang ni bukan apa pernah turun sekali...angkat ja kaki nah amik lintah melekat kat betis ...wooo lepas tu tak berani dah.


Haaa ni simbol bandar sungai petani. Jam besar. Betoi ka Kak Ja? Kak Ja mesti tau tempat ni. Dulu seberang jalan ada Supermarket Bersatu. Kira famous la dlm thn 80an-90 an tu. Sebelah tu KFC. Masa saya sekolah kat SMI dulu..kalau ada barang nak beli..jalan kaki la kami ramai2 ker Bersatu tu. Kalau ada duit lebih masuk KFC laa..kalau tak pakai beli air sirap ka air tebu tepi jalan tu la. Lepas tu jalan kaki pi stesen bas. Pas tu singgah kat kedai kek Fairy tu. Beli kek ka roti ka makan atas bas. Adoii nostalgia yg dah berbelas tahun berlalu. Lepas tu jengoi la Central Square la, Cayman Kompleks la. Mula dok kerumun Central Square plak. Depan CS tu ada Hospital Metro dan CIMB bank. La ni Metro Hospital dah ada bangunan sendiri nooo. Nak lintas jalan pun kan main susah. La ni dah ada jejantas. Oh tiba2 rindu dgn CS..dah lama tak terjah...bila nak terjah nihhh



Today is ???????


Selamat hari ulang tahun yg ke 36 buat my laling En.Atan. Semoga panjang umur dan murah rezeki dan dpt bonus end of this year so apa yg kita plan tu menjadik. Kui..kui..kui ..kui....Semoga terus sihat dan tolonglah penuhi impian abang yang satu tu "STOP SMOKING".
Forever Love
For a blessing like you.
Like I've spoken to God
And my wishes came true.
I asked for a person

To love and to hold.
To be loyal and faithful
Not angry and cold.
God placed you on Earth
As I quested to find,
The one who would be there
So sweet and so kind.
In my wildest dreams
I would have denied.
That something so perfect
Could at all be supplied.
You have such a sweet face
But you are so much more.
You're my love and I love you.
Your flaws I ignore.
With this small, simple statement
I give you and pray,
That you'll love me forever,
And forever you'll stay.

Friday, June 5, 2009

status at 4.55 pm

Sakit gigi tetiba...adoiiii ni yang maleh ni. Nak balik umah..nak balik umah..cepat la 5 setongahhhh

Thursday, June 4, 2009

Abang sedih

Hari ni macam biasa. Call anak2 yang balik bercuti kat kampung tu. Dengar jer suara saya abang terus nangis...aikkk heran..pasai apa?

Ibu: La ni awat???
Abg: Tok pukoi abang
Ibu: Ermmm...pasai apa?
Abg: Abg gaduh dgn bg chik, pas tu tok mai pukoi abang
Ibu: Pukoi kat mana?
Abg: Kat telinga...
Ibu: Oooo (MIL saya mmg suka masuk campur hal budak2...)
Abg: Abg nak balik hari ni jugak (Depa plan nak balik Sabtu nih. Sedih sgt dia. )
Ibu: Ok ibu bg tau abah.

Ermm tak leh nak komen lebey2. Tapi saya tak berapa berkenan part MIL saya yg suka masuk campur hal budak2. Budak2 biasala bergaduh kejap lepas tu baik balik. Kalau balik berkumpul ramai2 lagi lah macam2 karenah sepupu-sepapat tu bila berjumpa.
Bila bg tau abahnya, tetap abahnya suruh balik hari Sabtu jugak. Hehehehe kesian abang. Syahdu saya dgr dia menangis. Masa kat rumah ibu dok marah malahan kadang2 kena piat telinga tak pulak abang sedih yer. Ishhh budak2 macam tu lah. Buruk2 pun parent depa kan?
Sabar saja lah abang. Lagi 2 hari abang nak balik ke sini. Lepas ni memang saya tak bagi la depa balik kampung. Bukan apa, balik baru 2 hari dah kalut call kata rindu ibu, abah dan Danish. Siap menangis berlagu hiba lagi. Jadi daripada menyusahkan tok dan wan..adalah lebih baik tak payah balik. Dok jer kat pulau nih.

Tuesday, June 2, 2009

On the way nak balik kg

Picca tunggang langgang daaa. Ini pic budak kecik tu masa return ke pulau balik. Hari jumaat tu pi hantar budak ber 3 tu ke jeti K.Perlis..sampai kol 6.30 ptg. Lepas hand over kat tok wan depa..kami balik naik feri kol 7 pm. Huh hebat la kira main atas feri jer...mujur ikut kuala perlis so tak la letih sgt. Kalau ikut K.Kedah mau lembik cam bubur oooo
Pic atas feri. Muka2 xcited dan syok. Maklum la nak balik kg. Kalau dok umah kena dgr ibu pot-pet..

Budak kecik ni pun terselit jugak. Aduhai ingatkan atas feri dia nak tidur rupa nya tidak. macam di caj bateri kat dia..panjat sana-sini..


Masa nak masuk ke balai berlepas. Cewah macam nak naik kapai terobang la plak. Si kecik tu insist nak bawak beg. Ok biarkan saja..



Dia berebut dgn abang nak bawa beg..aduhai..budak kecik nihhh





Ok tiket dah beli. Jom masuk..tunggu feri berlepas..




Muka boring tunggu abah. Abaikan yg berselerak tu yer. Ibunya tak larat nak kemas..






Kakak. Dah ready nak balik kg. Jumpa tok wan...








Budak kecik yg sibuk nak punggah beg ibu...nak kena jentik tangan tu. Haippppp








Monday, June 1, 2009

status terkini

Chupppp..saya masih lagi wife kesayangan en.atan yer hek hek hek. Saja tajuk bir gempaq. Status terkini tu pasal status kesihatan saya lah. Saya mmg betul2 tak larat. Letih..dan rasa nak baring jer kat tilam.Apa benda pun tak mau buat. Itu lah cerita benarnya. Rasanya saya akan apply leave awal 2 minggu. Saya dah tak tahan...